La gamificació és un conjunt de tècniques que s’utilitzen a l’aula amb l’objectiu d’aconseguir millorar els resultats dels alumnes i les habilitats per aprendre les diferents matèries, mitjançant una metodologia lúdica que permet facilitar l’aprenentatge a partir d’unes activitats que aporten una experiència positiva als alumnes.
Què és la gamificació?
La gamificació és un recurs que es pot aplicar de manera transversal en totes les àrees/matèries i, en el nostre cas, perquè fomenta l’’aprenentatge de l’anglès de forma divertida.
Quins avantatges té?
La gamificació és una tècnica que té molts avantatges. Aplicats a l’aula, els resumiríem així:
- El comportament dels alumnes és més bo, ja que si segueixen millor la classe, tenen opció a fer-ho millor en els jocs.
- Els alumnes estan més motivats i participatius, amb el que aprenen més i millor i això fa que:
- Les qualificacions acadèmiques millorin.
- Assoleixin millor els continguts de les lliçons.
Com es fa servir?
Per utilitzar la gamificació a les nostres aules aprofitem:
- La competitivitat entre els alumnes. Tots volen fer-ho bé i fer-ho millor que els seus companys.
- La satisfacció de l’alumne quan assoleix els objectius marcats.
- L’interès per aconseguir les recompenses per millorar en el joc.
Per fer servir aquests punts per afavorir l’aprenentatge s’han de cercar jocs on mitjançant sistemes de puntuació, recompenses i objectius aconsegueixin assolir els nostres objectius.
Podem crear-los jocs nosaltres mateixos, però també disposem d’aplicacions i jocs que aprofitem per millorar l’aprenentatge.
Quins jocs utilitzem?
Actualment fem servir jocs off line i jocs en línia.
* Jocs offline: jocs de taula, jocs de rol, memorys, etc
* Jocs online: Kahoot, Plickers, Classcraft, Deck Toys (aquest últim està en preparació)